Workshop Mindful Klantcontact: Bewustzijn op communicatie

Mindful Klantcontact, wat is dat dan?

De titel doet al iets vermoeden, nietwaar? Mindful Klantcontact is een workshop die er op gericht is om bewustzijn op de eigen professionele communicatie m.b.t klantcontact weer terug te brengen waar het hoort: de klant is mens en de mens heeft een verhaal. De waardevolle oprechte nieuwsgierigheid en zelfreflectie, zal hier dan ook haar comeback maken..

Medewerkers raken vaak vastgeroest in hun eigen programma tijdens het klantcontact indien zij niet uitgedaagd worden de routine eens te onderbreken. Denk aan veel voorkomende klantvragen, alertheid op gedrag, belemmeringen of intakes e.d.

Mindful Klantcontact maakt dit bespreekbaar en biedt tools aan die van de professional weer een OEN (Open, Eerlijk en Nieuwsgierig) maakt. De medewerker zal geïnspireerd worden om een x-periode -na één of meerdere klantcontacten per dag of week- te journalen (journaling is een zelfreflectie tool vanuit o.a Mindfulness).

Voor wie?Workshop Mindful klantcontact

Voor elke werkgever/teamleid(st)er die zijn of haar werknemers -die tijdens de bediening van haar klanten- een zo-effectief-en-klantvriendelijk-mogelijke ervaring wenst te geven. Professionele communicatie houdt in dat jouw teamleden in staat zijn om (zo) bewust mogelijk, zijn of haar klant aan te horen. De training is gericht op inbound medewerkers op een callcenter, alsmede medewerkers waar er face-to-face met de klant gewerkt wordt.

Hoe je het ook went of keert: jouw klant is een mens en deze wenst als mens behandelt te worden! Jij toch ook wanneer je zelf klant bent, nietwaar?

Wat levert Mindful Klantcontact op:

  • Minder spanning tijdens gesprekken
  • Je hoort en ontvangt sneller waardevolle input, omdat je beter luistert
  • Bewustzijn op de kunst van het luisteren
  • Je leert inzien dat (voor)oordelen een enorme belemmering is
  • Je zult merken dat klanten jou sneller vertrouwen
  • Het is professioneel en creëert een open mindset i.p.v een fixed mindset
  • Er is sneller een klik tussen jou en de klant
  • Meer objectiviteit i.p.v enkel subjectiviteit binnen klantcontact
  • Zelfbewustzijn op wat wel of niet werkt in de interactie van gesprekken
  • Makkelijker met weerstand omgaan (werknemers hoeven geen weerstand training meer te volgen)
  • Bijzaak doch fijn: Verhoging in NPS m.b.t klanttevredenheid

Hoe ziet de training er uit?

Het betreft een gezonde afwisseling tussen theorie en praktijk. Ik ben niet alleen trainer, maar ook trainingsacteur. Het is naast de geboden relevante oefeningen dan ook mogelijk -indien behoeftig- om de medewerkers het geleerde gelijk op het speelveld te laten oefenen; dus leren door te doen. Uiteraard zorg ik voor een fijne groepsdynamiek waar men zich snel vertrouwd zal voelen. De workshop neemt 4 uur in beslag.

Wat er ter sprake komt wat betreft theorie?

  • Mindfulness
  • Communicatiemodel NLP
  • Index computations
  • Wat is weerstand?
  • Open vs Fixed mindset
  • Journaling/Tool tot zelfreflectie

Afspreken of meer info?

Neem dan gerust contact met mij op en dan komen we er zeker wel uit!

Ik gun mijn medewerkers deze workshop!

Contact opnemen

Telefoonnummer

Voorkeur contact:
per emailper telefoon

>