Mindfulness Basis Training: Het 8 weken programma

De boog die altijd gespannen staat

Je kent het wel… Super druk op het werk, stress omtrent je baan, de kinderen. Nog even snel de agenda checken, want de volgende afspraak of activiteit, waar je eigenlijk al te laat voor bent, staat op je te wachten. Ow, er komt nog een bericht via de Whatsapp binnen wat we met het eten doen vanavond. De dag loopt weer eens totaal anders dan voorgenomen en dat geeft een hoge dosis aan stress en irritatie.

Relaties tot anderen verkillen en dan leef je ook nog eens voorbij aan de meest belangrijke persoon in jouw leven: jezelf!

Al dat je verlangt is rust, focus, en stilte. Misschien valt verbinding ook nog binnen dat verlangen. Als je deze 4 verlangens bij elkaar optelt, dan is Mindfulness de uitkomst.

Het doel van Mindfulness

8 weken programma

Het doel van Mindfulness is om een staat van alertheid en een focus op ontspanning te creëren. Dit door opzettelijk en vooral zonder oordeel gedachtes en sensaties aandacht geven. Dit zal helpen om door de chaos en het gepieker heen te snijden. Hierdoor kom je door de gerichtheid bij het huidige moment terecht en daar vind je de rust waarin je kunt ‘zijn’.

Alle technieken binnen Mindfulness, zijn een vorm van meditatie. Deze worden jou in 8 weken geleerd en ondertussen oefen je thuis. Jezelf aanmelden voor het programma, staat gelijk aan de afspraak met jezelf aan te maken om 30-40 minuten per dag met Mindfulness bezig te zijn. Doe je dit niet, niet gemeen bedoelt, maar dan heeft het geen zin om je voor Mindfulness aan te melden.

Er is geen blijvend succes zonder toewijding… ~Tony Robbins

Technieken en sensaties 

De Basis Mindfulness Meditatie. Silzittend (op comfortabele wijze) en de focus op de ademhaling. Gedachten zijn toegelaten, komen en gaan, maar de aandacht zal altijd weer naar de adem terugkeren.

Sensaties van het lichaam. Subtiele sensaties zoals een kriebel, ongemak of tinteling ook weer zonder oordeel onderzoeken. 

Zingtuiglijk. Let op zien, geluid, geur, smaak en aanraking. Benoem de zintuiglijke waarneming en laat ze zonder oordeel weer los.

Emoties. Emoties mogen er gewoon zijn, ook hier weer zonder oordeel. Vanuit ontspanning leer je de emoties simpelweg waar te nemen en te benoemen. Accepteer de aanwezigheid en laat ze weer gaan.

Dwangmatigheid. Leer omgaan met de hunkering naar verslavende gewoontes of gedrag (hoe vaak jij per dag op je smartphone kijkt, bijvoorbeeld). Je wordt bewust van de invloed die het gedrag op het lichaam heeft en hoe aanwezig deze zijn en weer passeren. Vervang de wens van het verdwijnen van de dwangmatigheid met de kennis dat deze weer zullen oplossen. 

Het Mindfulness programma

  • check
    Week 1
    De automatische piloot
    Aandacht voor het huidige moment
  • check
    Week 2
    Aandacht voor het lichaam
    Onthaasten en aandacht voor het plezierige
  • check
    Week 3
    Aandacht voor de ademhaling
    Respecteren van grenzen en aandacht voor het onplezierige
  • check
    Week 4
    Stress onderzoeken
    Stilstaan bij negatieve gedachten
  • check
    Week 5
    Aandacht voor gedachten en emoties
    Toestaan en accepteren wat er is
  • check
    Week 6
    Aandacht voor interpretatie
    Gedachten zijn geen feiten
  • check
    Week 7
    Aandacht voor jezelf
    Zorg voor jezelf
  • check
    Week 8
    Luisteren en spreken
    Leven vanuit je hart en hoe nu verder
  • check
    Stilte sessie (week 9)

Prijs Basis Training

€ 327,-

           Training is inclusief:

  • check
    Begeleiding
  • check
    Cursusmateriaal
  • check
    Meditaties in audio
  • check
    Naar behoefte: Besloten Facebookgroep

Ja, ik meld mij aan!

Data

Volgt

Zo snel mogelijk!

Locatie:

‘Leef’ centrum voor lichaam en geest

Over de Vesten 1 te Schiedam

 

Dinsdagavond beschikbaar

​100%

Vrijdagavond beschikbaar

​100%

Aanmelding

Ik meld mij aan voor de...
Dinsdagen 19:00-21:30Vrijdagen 19:00-21:30

Na aanmelding ontvang je binnen 48 uur een reactie.

>